På plats i ett nytt spelland

Jag har nu flyttat utomlands och väntar med spänning på vad den nya världen har att erbjuda i spelväg. Visst - internet har inte förändrats - men det har filosofin! De nya vänner jag stöter på här kan ha helt andra erfarenheter av onlinespel.

För även om nya flugor sprider sig över hela världens nätverk som en världsepidemi så skiljer sig ändå alltid den lokala smaken. Det finns många sociala aspekter med onlinespelande - de utgör diskussionsämnen i skolan på rasterna (och på lektionerna), och i de flesta andra sociala sammanhang. Det är aldrig svårt att hitta någon som är intresserad av samma sorts spel.

Man man använda ordet "eklektisk" även om spelsmak? För i så fall skulle jag vilja säga att både min spelsmak och min musiksmak är synnerligen eklektisk. Jag spelar det mesta, varför jag också är så entusiastisk inför att prova helt nya spel.

Jag reser också till landet där många bevisligen får problem med spelberoende. Många engelska par har namngett olika former av både onlinespel och TV-spel som enda anledning till skilsmässa. Så det gäller att inte låta sig påverkas alltför mycket. Särskilt eftersom jag dessutom ska plugga. Men just nu ska ingenting få ta kål på min entusiasm!

Inga kommentarer: