Bloggprojektet om okunnighet

Okunnighet är ett intressant ämne eftersom det är så många som lider av det. Särskilt jag, som ägnat mycket av min vakna tid sittandes framför datorn, spelandes gratisspel. Jag har inte mycket att komma med när det handlar om att exempelvis hitta svamp i skogen, eller hugga ner träd.

Det är på ett sätt lite av ett problem med gratisspel. Man kan välja att ägna otroligt mycket tid åt dem för att de är så pass roliga, men oftast är de ju inte jättebildande, om man ska vara ärlig. Många spelare lider av svår okunnighet.

Vidare på samma spår så har det nyligen startats en ny blogg som både är just en personlig blogg, och lite av en personlig hemsida. Temat okunnighet förekommer i artiklar som har namn i stil med "Kan inte dansa" och "Kan inte säga nej" - eftersom "JagKanInte.se" väljer att fokusera på problemet snarare än på "hur gör man?"I andra änden handlar det om en musikstudent i Brighton, som precis har flyttat hemifrån, och bloggar om sitt liv i, som det uttrycks, "okunnighetens tecken".

Bloggen har fallit mig i smaken, och jag vill särskilt rekommendera ett par sidor. Dels så har vi den om sömnproblem, som är riktigt rolig. Sedan har vi också en om oförmågan att skriva - "Kan inte skriva", vilken jag egentligen inte ville läsa eftersom det kanske skulle avslöja för mig själv att jag inte är någon superskrivare direkt.

Som sagt, besök gärna "Jag kan inte"!

Inga kommentarer: