Speldjävulen

Jag tror jag för första gången nämnde ordet speldjävulen i föregående blogginlägg. Speldjävulen är en intressant typ som många kämpar mot (eller kamperar med, utan synbart motstånd). Han har förmåga att höja livets underhållningsvärde till nya höjder. Han har också förmågan att sänka det till helvetesnivå.

I mitt fall sätter speldjävulen in vid följande tillfällen:

1. När jag har något viktigt jobb framför mig som till varje pris måste göras klart samma kväll.
2. Mitt under en lektion eller ett arbetspass. Jag tänker ut nya taktiker, tekniker och strategier även när jag inte spelar
3. När jag borde ta det lugnt och vila ögonen (sitter framför datorn ungefär tio timmar om dagen i arbete).
4. När jag borde sova för att ta igen förlorad sömn (och när jag borde sova bara för att man bör sova).

Vid vissa tillfällen har dock inte speldjävulen förmått tränga sig in:

1. När jag lyssnar på bra musik och vill fortsätta med det.
2. När jag ser på en bra film
3. När jag umgås med min bättre hälft.

Jag hoppas att speldjävulen ska fortsätta hålla sig borta från dessa tillfällen. Det finns mer fantastiska saker än att spela. Mycket mer fantastiska saker.

Inga kommentarer: