VM-kval med vinst för Sverige och förlust för mig

Jag och några kompisar slog vad om fem spänn (imponerande summa, jag vet) om resultatet i dagens sammandrabbning mellan Sverige och Ungern på Råsunda. Glad var man över att, efter en misslyckad första halvlek, få se gamla Henke på tårna igen och leverera två vackra assist. 2-0 till Sverige.

Själv var jag pessimistisk och tippade på 1-1. Ingen trodde på 2-0. Naturligtvis måste då Ungern göra 2-1 på en övertid som egentligen gått över övertiden, adjöss femma.

Nja, nja, ingen större summa att reta upp sig på. Kom på mig själv med att stå och vifta med en kupong på ICA idag. Jag köpte två chokladbitar (Twix och Mars) bara för att ta del av den magiska rabatten på fyra kronor. Att man ens orkar...

Men, "många bäckar små" som min gammelfarmor alltid har sagt. Nu blir det gratisspel för hela förlorade slanten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: