Den sociala dagen utan gratisspel...

...var idag. Denna innebar att åka ut till släktingarna i Östervåla och borsta av farmors veranda och dricka kaffe. Den innebar också att käka jordnöts och chokladtårta, en av de mäktigaste halvfabrikat jag någonsin tuggat i mig (inte så mycket att tugga dock, mest kladd).

En riktigt läcker middag väntade mig sedan; lax med osttäcke och till det smaskig klyftpotatis och en rödbetspanna. Men vad är det för dag egentligen? Det är ju söndag. Jag glömde nästan veckans gnäll.

Det är nu fem dagar kvar av skolveckan, så mycket mer än så blir det aldrig. Eländigt. Och det enda som väntar mig innan det är:

1. Engelskläxan
2. Kemiläxan
3. Läsa dammtråkiga "Tristan och Isolde" till svenskan

Men var fjärde vecka har vi sovmorgon på måndagar, och imorgon råkar det vara just en sådan måndag. Always look on the bright side of life! Vissel vissel. Jag har inte spelat flygspel idag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: