Orientering - det finns inga sådana gratisspel

Nej, det är bara att konstatera, ingen har hittills skapat ett sportspel som handlar om orientering. Jag kan inte hitta något i alla fall. Jag skulle däremot behöva ett, för övnings skull. Jag ska nämligen imorgon måndag (kanske rentav är "senare idag" vid det här laget) ut och orientera på skolidrotten.

Jag har orienterat en gång förut i stadsskogen i Uppsala. Det gick inget vidare. Kontroll tio skulle ligga vid en göl, och min partner (som påstod sig känna stadsskogen mycket väl) hade bestämt fått för sig att han sett en göl DITÅT. Vi sprang DITÅT ca tre kilometer, inte hittade vi någon göl. Däremot hamnade vi i Norby, och alla kontrollerna var utspridda över en radie av ca 400 meter 3000 meter från där vi var. Vi var klara efter 1 timme och 19 minuter. De som gick orienteringen på grund av brutet ben kom före.

Mitt lokalsinne är inte helt värdelöst, men någon kartläsare har jag aldrig varit. Vi får se hur det går senare sen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns...

Demoversioner:

Catching Features
http://www.catchingfeatures.com/


Oriantica Win OL II
http://www.melin.nu/oriantica/index.html