Spänningen av att få tillbaka sina prov avtar

Hm, låt mig kort förklara situationen. Min lärare i fysik och matte har nyligen haft prov i båda ämnena, båda av dem veckan innan lovet. Inget av dessa prov var någon dans på rosor, om man nu inte tolkar uttrycket på realistiskt manér och lägger i åtanke att rosor ofta är väldigt taggiga.

Därför är nu alla mycket sugna och spända på om de har klarat dessa prov, och om det gjort det, hur pass bra. Då kommer vår lärare med det helt allvarliga löftet att vi kommer få tillbaka proven någon gång före jullovet. Menar hon då att det kan komma att dröja till december, ja rentav till sista skolveckan?

Helt absurt att med elever som valt en krånglig gymnasielinje och med höga ambitionsnivåer neka till snabb underrättelse med resultatredovisningar, som talar om hur man ligger till. Det är ju så den ambitiöse eleven, som jag vågar kalla mig, tar sig framåt genom studierna - att ständigt veta hur man ligger till så att man kan göra rätt prioriteringar.

Om man skulle fixa mobilt bredband till sommarstugan i sommar så jag äntligen kan koppla av med plattformspel och bilspel.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: