Kap i kylan - allt är inte svindyrt

När jag vaknade idag var jag orolig för att min plånbok skulle komma att se slutet av sina dagar av strålglans och prakt. Jag var i ett akut behov av:

1. Finskor
2. Vinterskor

Därför stack jag ut till Skopunkten i Boländerna, Uppsala, och hoppades på det bästa. Jag hade tur, de prefekta kängorna kostade bara 199kr, och de perfekta finskorna bara 299. Under femhundringen för två par rejäla skor! Sen i kassan chockades jag av att jag missförstått priset för vinterskorna, de kostade bara 99.50! Jag kände mig så rik så jag tänkte köpa en påse Ahlgrens skyltar för 15kr på IKEA. Men när jag la fram påsen och pengarna fick jag veta att det rentav var två påsar för 15kr!

Nu sitter jag och lirar kortspel online, käkar Ahlgrens skyltar och njuter av att jag knappt behövt lätta på plånboken.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: