Hett evenemangstips i advent

Dagens inlägg kommer varken handla om bilspel eller skjutspel. Idag är det musik som gäller. Bor du i Uppsala eller i närheten? Har du inget planerat för luciakvällen? Själv har jag bestämt mig vad jag ska göra.

Det är något visst med äkta klassiska julsånger i en klassisk julatmosfär. Varför inte ett julspex på det, till värmen från levande ljus? Jag älskar gosskörsmusik och anser att den finaste sångrösten som finns tillhör gossen som ännu inte gått in i målbrottet. Därför blir valet Uppsala Domkyrkas Gosskör på luciadagen, och deras konsert Goder Afton Mitt Herrskap.

Jag var nere på stan och hörde kören sjunga precis idag. Jag kan bara varmt rekommendera att ni redan idag går in på Ticnet och köper er en biljett.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: