Att synas eller att inte synas - det är frågan...

...men egentligen är den ganska lättbesvarad. Är du av en händelse Uppsala-bo och råkade vara nere på stan igår (torsdag) runt två på eftermiddagen? Såg du av en händelse någon valsa runt i en skidjacka i skinande oranget med reflexer längs armarna och lysande grå ränder? I så fall har du skådat personen som dagligen uppdaterar denna blogg.

Jag skulle inte bli förvånad om någon faktiskt reagerade på detta, för det är inte svårt att få syn på mig när jag går runt på stan. Det har helt enkelt inte blivit av att skaffa sig en jacka som inte syns på tio tusen meters håll, och som man känner sig någolunda normal i. Den är inte på långa vägar ful, min jacka, men det är en skidjacka och inget annat.

Mitt ärende på stan var att kolla efter en ståndsmässig jacka att gå runt med på stan. Jag hittade mest bara prislappar med fyrsiffriga nummer på, och den snåla sidan av mig själv. Usch, detta hör inte hemma på en blogg där allt ska vara gratis.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: