När Internet inte fungerar


Jag satt precis och var oerhört sugen på att publicera ett inlägg, men så ville inte internet fungera. Om det är någonting som gör mig rysligt arg så är det när jag råkar ut för just detta. Man är utelåst från sin verksamhet som bloggare, webbutvecklare, och framför allt – som spelare!

I mina yngre år när vi i familjen fortfarande tampades med modem så spelade jag inte alls särskilt mycket onlinespel. Istället rörde det sig om dataspel – betalspel – som Need for Speed och Timon and Pumbaa’s Jungle Games. Man kunde alltid lita på att de fungerade.

Själv börjar jag känna det lite så att internet borde vara som posten – det borde vara tillförlitligt vid det här laget. Liksom posten blivit mer och mer tillförlitlig. Man fruktar ju sällan att ens brev inte ska komma fram, åtminstone inte om man skickar inom landet. När man verkligen är inne i en period av spelberoende så kan man bli fullkomligt vansinnig om internet inte fungerar som det ska. Å andra sidan kanske det mestadels är mer positivt än negativt.

Inga kommentarer: