Hungerspelen


Nej det här inlägget kommer inte att handla om en mycket populär ungdomsroman som under kommande året dessutom går ut i filmatiserad form på biograferna. Istället kommer det att handla om hur man fungerar som person när man är riktigt hungrig.

Jag har under min uppväxt i mångt och mycket gjort det till en vana att låta mig skämmas bort av min mors matlagning. Fram tills jag vid 20 års ålder flyttade hemifrån såg jag till att aldrig ha mer än en ”matdag”. Det var liksom bäst och enklast så. Däremot har jag sett till att skaffa mig oändligt med andra förpliktelser samtidigt, men när det börjar närma sig middag och man är riktigt hungrig, så är det mycket svårt att förmå sig att få något gjort.

Dit jag vill komma är att, aldrig har jag nog spelat gratisspel så frekvent, som de timmar i mitt liv då jag har varit ordentligt hungrig. Hungern leder till en oförmåga att göra något verkligt vettigt, så nästan alltid blir det att jag klickar in mig på Free Online Games eller Miniclip när jag inte står ut längre. Jag brukar dock se till att undvika de hungerspel som bara förvärrar situationen – exempelvis de actionspel där man agerar servitör och ska servera kunder hamburgare, pizza eller något annat läckert.

Inga kommentarer: