Harry Potter och de vises sten - nöje och strategiskt tänk

Något man kan finna en alldeles särskilt stor glädje i är gamla PC-spel. Dessa går i och för sig utanför ramen för vad som är gratis, men lyckas man fynda handlar det ofta om en femtiolapp eller mindre.

Ett av de första spelen jag lirade som liten pojk var Harry Potter och de vises sten. Visst har mycket hänt sedan dess, men då var det faktiskt bland det läckraste man kunde göra. Man använde musen till att sikta på olika föremål och använda trollstaven, och så sprang man och hoppade med piltangenterna. Ibland hamnade objekten på banan snett, och bilden förvrängdes så att det såg ut som att man hoppade genom Mr. Filch. Ah, goda tider.

Dagens ungdom imponerades nog dessvärre inte av gamla Harry Potter som PC-spel, och då är jag ändå fortfarande ung ...tror jag. Det skulle inte förvåna mig om det rentav vid det här laget finns gratisspel på nätet som är lika bra som det jag spelade; vad grafik och spelkänsla beträffar.

Jaja, det är klart nämnvärt nu när det ändå har blivit lite av en nostalgivecka här på Gratis spel.

Inga kommentarer: