Football Manager 2011 har kommit ut!

Ett av de allra första spelen jag lirade på en dator var Championship Manager - för att vara exakt - Championship Manager 2000-2001. Spelet trollband mig på alla de sätt, och det var helt på sin plats att själv införskaffa CM 2001-2002.

Därefter fortsatte det bara. Något år gavs spelet aldrig ut med en svensk översättning, men då spelade jag det glatt på engelska och lärde mig mycket av språket på kuppen (ja, hälften av alla kunskaper i engelska hos unga kommer idag från antingen datorspel eller TV-serier).

Sedermera drog samma tillverkare igång serien Football Manager, där första utgåvan, om jag minns rätt, var Football Manager 2005. Därefter köpte jag ett nytt spel varje år. 2008 års version blev mitt sista, innan jag började fokusera mer på onlinespel och gratis sådana.

Nu har jag precis råkat se att Football Manager 2011 har släppts, och jag var kolossalt nära att beställa spelet från cdon.com. Men, jag har redan tillräckliga problem med beroende som det är.

Inga kommentarer: