Produktåterställningen återställde lugnet

Nu idag tog jag första spadtaget till den planerade produktåterställningen av min Toshiba. Även sista spadtaget fick jag till. Från back-up skapandet av nödvändiga program och dokument till själva återställningsprocessen. Om jag inte tidigare nedtecknat anledningen till detta så kan jag säga att man ska vara nogrann med det man laddar ner och vilka sidor man besöker.

Vanligtvis är jag bra på det där med "Safety först" som Benjamin i Morgonsoffan skulle sagt, men vid ett enda tillfälle var jag oförsiktig, och bums hade jag spyware över hela skjortan. Min dator hade redan varit onödigt slö ett tag och jag anade virus i mossen, som inte Norton Antivirus lyckats upptäcka. Därför föll valet på en produktåterställning, och nu går datorn som en Usain Bolt i toppform. Vad som tyvärr måste genomföras efter en sådan återställning är dock alla uppdateringarna som måste ominstalleras. Detta sker just nu och jag har stulit min mors dator än en gång. Uppdatering 49 av 59 installeras just nu, efter ca en halvtimme.

Oj så mycket jag har fått avklarat. Det börjar snart lukta gratis onlinespel för min del, det är fortfarande ett bra tag kvar av lovet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: