Livet fortsätter ett tag till - och TG Motocross är lika roligt igen

Vid vissa tillfällen känner man sig dummare än en handikappad gråsten. Även om jag knappast är något datageni tycker jag mig kunna tillräckligt för att kunna ta tag i mindre problem, det visade sig vara helt fel. Som jag så olyckligt rapporterade om igår kväll slutade min dator fungera. Först frös den så jag fick stänga av den manuellt. När jag sedan försökte sätta på den var skärmen helt svart och själva datorn slutade boota efter ca 2 sekunder.

Vi (jag och min far, han med körkortet) tog den därför till pccity i Boländerna, Uppsala. Killen i kundtjänst fixade datorn genom att trycka på startknappen. Han snackade om något krux i Bios-systemet, eller något i den stilen. I många fall (och även i mitt) kunde det åtgjärdas genom att låta datorn vila ett tag, utan strömtillförsel. Varför har jag aldrig hört talas om det översimpla tricket? Inte hade jag tänkt på att dra ur strömkabeln, vänta ett tag och sedan prova igen.

Dagens roliga nyhet, Gratis Spel har haft 78904 besökare totalt. Det är inte så dåligt för en simpel spelblogg som bara varit igång ett drygt år.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: