Intervallträning - ansträngning utan någon som helst glädje

Usch vad jobbigt det är att träna konditionsträning. Fick idag den frabalt dåliga idén att köra lite intervallträning. För er som inte känner till vad intervallträning innebär så kan jag säga att man praktiskt taget kutar tills man får en hjärtattack, då joggar man en stund. Denna process upprepar man ett antal gånger tills man känner sig nöjd. Man blir aldrig nöjd, dock. Man blir utmattad.

Dessutom är jag i komplett avsaknad av blodcirkulation i händerna. Mina händer blir iskalla om jag springer utan handskar när det är under 12 grader ute. Nä, jag vet inte riktigt varför jag föddes svensk.

Däremot har vi ju dubbla fönsterrutor här, så ingen hemsk kyla kommer in och skadar min älskade dators innandöme. Ett online-kortspel får avsluta dagen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: