Det stora internetproblemet - gratisspelen fick lida

Jag tror att gratis onlinespel är lite som människor. De behöver omtanke och kärlek för att fungera som bäst. Tyvärr är det många onlinespel som har fått vara ensamma under stora delar av sommaren för att folk har haft problem med sin internet-uppkoppling.


Jag satt precis och funderade, nu när jag inte är på Gotland längre utan i Uppsala, var det verkligen likadant över hela ön? Hade alla problem med att hitta 3G-nätverket och fick istället sitta och lida med GPRS-nätverket? Jag upptäckte nämligen att bloggen under den period som internet fungerade dåligt för mig hade mycket färre besökare än vanligt under ungefär den perioden (ungefär första halvan av juli).

Att få chansen att spela online är inte ett troligt inträffande, särskilt som man måste jobba och sådär. Jag kunde bara provspela de spel jag inte provat förut. Inte mer än så. Det är därför sommarens inlägg inte är så detaljerade om själva spelet.

Inga kommentarer: