Blodtörstig även i rymden?

Att människan har rent djuriska instinkter råder det inga tvivel om. I tusentals år har vi dödat varandra, och nog är det många som rent uppskattar en härlig krigsfilm. Vi är barbarer och ena blodtörstiga sådana, varför mitt främsta mål med den här bloggen är att förlägga all blodtörstighet till nätet.


I Vector Wars ska du skjuta ner fiendens rymdskepp, och din skjutförmåga blir bättre och bättre ju fler du dödar i rad. Låter det inte som ett bara rent strålande upplägg?

Människan är en fascinerande skapelse. Från födseln vill vi skada varandra, men får lära oss att sådant är dumt. Då får vi plastleksaker som vi kan skjuta på varandra med och säga att "du är död!" och få svaret "nej för jag har redan dödat dig med min bazooka".

Min förhoppning är att alla vapen och plastvapen ska försvinna, och att vårt behov av att skada varandra för alltid ska raderas ut. Men det vore ack så illa för bloggaffärerna. Hm, det får vänta en stund tills jag har hittat en annan sysselsättning.

Inga kommentarer: