Hur länge har man egentligen spelat gratisspel?

När började ni spela onlinespel? Vad kom först - nintendo, Tv-spel, dataspel, eller onlinespel i era liv? För de allra yngsta misstänker jag att det faktiskt rör sig om just gratis spel på nätet. Med dagens uppkopplingsmöjligheter ska det väl inte vara så svårt att sätta sin lilla son eller dotter på ett sådant spel. Jag hoppas bara att föräldrarna förbjuder skjut- och krigsspelen åtminstone till en viss ålder.

I min familj fick vi bredband när jag var tolv år - 2003. Jag tror att vi var ganska sena - redan 1999 började man prata om att alla skulle ha det. Idag arbetar jag på nätet och klarar inte en sekund utan uppkoppling. Mina första spel var faktiskt dataspel (var aldrig vare sig nintendo- eller tv-spelstypen). Jag lirade Need For Speed 2, Kalle Anka-spelet Quack Attack, och Lego Racers. Det är sådana där spel som man kan låta ungarna spela tidigt. Inget blod, inget döda, men en hel del skjuta och slå.

Jag kom i kontakt med mina första onlinespel under 2004 då jag aktivt började använda bredbandet. I synnerhet spenderade jag mycket tid på fuska.nu och letade "inspiration" till Football Manager-spelen som jag var smått beroende av.

Inga kommentarer: