Fem dagar kvar till sista Harry Potter-filmen

Det är lite sorgligt att den åttonde filmen om Harry Potter är den sista (för er som missat det kommer just den åttonde filmen ut på bio på onsdag). Jag har följt filmerna från allra första början, och läst alla böcker. Jag har även spelat de flesta av de otaliga Harry Potter-spelen som finns tillgängliga. Många gratis onlinespel har Harry Potter-tema, men jag minns de lite mer innehållsrika som kom ut på CD-rom.


Harry Potter och de vises sten på CD-rom var en underbar upplevelse. Nu för tiden skulle man givetvis skratta högt åt figurerna som vickade på huvudet och grafiken som i bristande stunder fick det att se ut som om Harry gick genom väggar - men då var det det bästa som fanns. Jag klarade ut spelet en gång när jag var tolv (runt den åldern i alla fall) och jag tror banne mig att jag återupptog spelandet tre år senare bara för att få klara ut det igen. Jag minns de flesta av de olika utmaningar man ställdes inför.

Jag provade också Harry Potter och hemligheternas kammare på CD-rom. Jag ägde aldrig spelet själv utan fick prova det hos en kompis, och jag vill minnas att de gjorde det svårare. Hur intressant och innehållsrik är dataspelet/tv-spelet Harry Potter och dödsrelikerna? Jag måste se till att ta reda på det snart.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: