Vad sägs om bio-kväll med lite mys?

Det har blivit allt mindre bilspel på lördag kvällar för min del. Jag har nått det yppersta yttersta av seghet på helgerna och det enda jag gör är att kolla på långfilm. Då och då vacklar ögonfransarna till som gamla gubbar vars käppar med åren blivit ostadiga. Trötthet mig övertar.

Idag blir det en Clintan-klassiker - De Skoningslösa. Har tidigare bara sett början av den, och det var på engelska utan svensk text när jag gick i sjuan och inte riktigt begrep språket.

I sedvanlig ordning blir det chips till filmen, chips som inmundigas tills kroppen säger ifrån. Då utmundigas chipsen och bildar en hög på golvet. Det är då man hatar sig själv och önskar att man istället ätit en fullkornsmacka med Philadelphia-ost och ruccola med lite ört-te, samt valt att istället spela krigsspel i en frisk miljö.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: