Mer spel på bil i midvinternatten

Det har ju skrivits och tipsats otroligt mycket om bilspel här på bloggen, men en kategori har inte riktigt etablerat sig ännu - spel på bil. Skribenten som i dessa inlägg kallar sig "jag", håller på att gå igenom den sorgliga ta-körkort-perioden - och där finns det mycket att skriva om.

Som bekant har december varit hektisk, och det har inte blivit jättemycket bil för min del. Först idag var det dags igen, och det bokstavligt talat rivstartade, tyvärr inte bildligt talat.

Nej, det gick knackigt i början, jag försökte desperat komma ihåg alla moment - koppling, växel, broms, motorbroms, blinka, dragläge, ner till ettan osv. Det tog sin lilla tid, men till slut började det fungera. Jag körde en liten runda vid något form av industri-ställe ett par kilometer från där jag bor. Sen fick jag lov att köra hela vägen hem, på trafikerad huvudled! (okej, inte så trafikerad just ikväll men ändå läskig).

Och jag lever fortfarande.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: