Stå-upp komik om människans tävlan

Människan tävlar om vem som är snällast, vem som är snyggast, vem som är bäst klädd, och, i skolan, om vem som har bäst betyg (även om vi ytterst ute inte alls bryr oss om det).

Idag har jag fått äran att lyssna på en ung ståupp-komiker, en elev på min skola. Olyckligt nog har jag glömt hennes namn, men hon hade ett antal riktigt fina poänger som vid några tillfällen tvingade mina mungipor uppåt. Det handlade om hur människornas ständiga tävlingar sinsemellan.

Tävlingar i gratis onlinespel är mer uppenbara än de hon tog upp. Pinsamt nog så råkade jag och några vänner in i en svettig Snake War- turnering (där man styr en orm som inte får hugga sig själv eller någon annan orm i svansen). Vi har ägnat säkert tre timmar skoltid åt det vid det här laget. Usch.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: