Spel på cykel och cykelspel

Som cyklist i staden som ska vara en av Sveriges cyklistvänligaste kan man faktiskt tappa humöret rejält ibland - detta när gångtrafikanter, bilister och hundar inte respekterar den gyllene regeln att "cyklisten har alltid rätt".

Något jag särskilt märkt, och det kan jag i och för sig förstå, men jag bara måste få skriva av mig lite, är vissa tendenser hos barnvagnsmammor. En barnvagnsmamma hatar alla cyklister lika mycket som hon älskar sitt barn (mammor, ni vet vad jag talar om!)

- En barnvagnsmamma får panik och skriker argt efter en om man passerar barnvagnen på ett avstånd närmare än en meter

- En barnvagnsmamma är arg på cyklisten redan innan han har passerat barnvagnen

- Två barnvagnsmammor som går bredvid varandra ser alltid till att kombinera sin nyvunna bredd och nogsamt täcka hela cykelvägen

- Två barnvagnsmammor som går bredvid varandra och för tillfället inte täcker hela cykelvägen ser till att göra de ser en cyklist närma sig

Men det är okej, antar jag. Det finns egentligen bara kärlek i det hela, och inget hat. Hatet är snarare mitt när jag som vanligt är tjugo minuter försenad till något viktigt och jag inte kan susa fram obehindrat som jag skulle behöva.

Oj, spelbloggen var det här. Nu måste jag snabbt koppla det här till onlinespel. Någon som har något exempel på ett bra cykelspel?

Inga kommentarer: