Åh! Äh! Öh? Var det så enkelt?

Ni har just läst årets hittills fyndigaste rubrik. Det är nämligen så att jag driver en hemsida som jag lagt upp ett stort antal musikfiler på (har ingenting med vare sig flygspel eller skjutspel att göra men det får gå ändå). Jag har förundrats över att de första filerna jag la upp vägrade spela upp på sidan! Det gick helt enkelt inte.

Hur som helst har alla andra ljudfiler gått bra så här långt, tills just idag då jag uppdaterade hemsidan med en ljudfil som inte heller ville funka. Det slog mig, efter några små tittar och en snilleblixt, att alla de dåliga filerna borde ha varit "daliga filer", dvs utan å, ä eller ö.

Ibland funkar det ändå, till exempel om ens internet-spelare är Quicktime. Det funkade på min mors dator, varför jag trodde att det bara var min som inte ville spela filerna. I vilket fall, nu borde det funka var man än spelar musiken!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: