Bara några dagar kvar till julspel

Enligt min ringa mening är det speltema hela året, för det sker alltid något som relaterar till spel. Över Sveriges alla kyrkor repeteras exempelvis just nu julspelet. Ett julspel brukar se ganska likadant ut från uppsättning till uppsättning och handlar förstås om Jesu födelse, om stjärnan som tänds, om herdarna som ser den, de vise männen som tyder den, och så vidare.

Även för de som är mindre kyrkliga brukar julspelet innebära mycket glädje och värme för både aktörer och åhörare. Julspel är ett av de få spel som jag inte tycker borde göras till ett gratisspel online.

I övrigt tycker jag att du som läsare och spelälskare ska ta en liten paus från onlinespelen. Åtminstone i några dagar. Till och med jag tänkte göra det, även om jag kanske klistrar ihop ett par inlägg ...

Inga kommentarer: