Musikens makt du kan insupa genom...just det!

Jag som har den här bloggen Gratis Spel har ett utvecklat musikintresse, och det slog mig just att med alla dessa oändliga gratisspel måste det väl finnas en hel del musikbaserade. Jag väljer att idag inte lägga upp något musikspel eller något gratisspel över huvud taget utan istället fästa min uppmärksamhet på vad ett musikspel egentligen är.

Som Wikipedia föreslår går de flesta musikspel ut på att utföra olika uppdrag i takt till någon form av musik. Det finns också så kallade instrumentspel, där det oftast går ut på att utföra egen musik till ett komp. Jag kommer att kika runt lite efter just sådana här sorts spel. De utvecklar onekligen ens musiksinne, kreativitet och musikaliskt tänkande.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: