Diplomat-livet har satt sina spår - lite pinsamt blir det

Evig stadsbo jag äro. Jag kan ingenting om hur man ryktar en häst, mjölkar en ko, eller ruvar en höna. Men sedan är jag också usel på allt som involverar fingerteknik. Under mina två år som diplomat utomlands lärde jag mig så lite vad gäller mecka och vara handyman, så att en chèvre-ost bara skulle behöva en halv kvart för att lära sig mer om partikelfysikens filosofiska betydelser för skjortknappar.

Idag blev det pinsamt. Jag var utanför skolan och skulle cykla iväg när det plötsligt inte gick. Det var sån fart på pedalerna att jag for upp och slog knät i styret (det gör ont fortfarande) av bara farten. Det verkade inte finnas någon koppling mellan pedalerna och hjulen. "Kedjan hoppa av" skulle vem som helst tänka, vända cykeln upp och ner, lägga kedjan till rätta, och cykla vidare.

Mr. Gratisspel-bloggare (Mr G-b) förstod emellertid inte vad det var frågan om. Mr G-b, med en uppsyn dummare än en kontorsstol, försökte växla, skaka om cykeln, och handbromsa. Ingenting funkade för Mr G-b. Efter ett tag kom skolvaktmästaren ut och Mr G-b frågade om denne var expert på cyklar. Det tog totalt 2,3 promille-sekunder för vaktmästaren att "laga" cykeln. Mr G-b hann inte ens säga "skjutspel".

Detta för mig helt osökt in på flygspel, benen liksom flög ju upp när pedalerna löpte amok. Det där med gratis onlinespel är ju mer min bransch. Här om dagen lärde jag mig att älgar (trots att de är jättestora) faktiskt inte äter kött. Jättekonstigt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: